Bloggen
https://www.timooffice.se/app/uploads/2018/01/c4308cf9-9e54-47df-abf4-f7a09b824e92.jpg

24. FÖR 12,90 KAN DU EXPONERA DITT FÖRETAG 3000 GÅNGER MED KVALITÉ!

Vi har omfamnat det nya året med heta nyheter och mål som glöder fram tills nya rekord är slagna.

Det handlar inte längre om att göra ett bra jobb där ute, vi vill visa Er vem som har de bästa, stilrena och vassaste produkterna på marknaden. TIMO Office levererar  kunskapen till alla våra kunder med produkter som ska visa vilka vi är och varför vi gör det vi gör.

Med den inledningen vill vi spegla pennorna i vårt SKRIVA segment!

Vi vill inspirera Er alla med PENNOR i alla dess färger, former och eganskaper!

Ibland behöver vi påminna oss själva om värdet av något som många gånger kan kännas som litet och banalt. Man måste tänka steget längre för att få en inblick i vad FYSISK KOMMUNIKATION kan åstadkomma.

En penna kan bli väldigt många olika saker beroende på vad du ger den för uppgift, precis som en människa kan.

Utan kläder kan du avläsa vad jag är för kön. Tar jag på mig kläder kan du lägga till lite mer information om mig.

Om jag sen utbildar mig kan du även lägga till en titel beroende på mitt yrkesval och sen alla mina kvalitéer och färdigheter.

En penna har också olika egenskaper beroende på vilken klädsel VI väljer att ge den.

En vanlig blyertspenna kan du få med olika typer av stift, bly, trä, metall och finesser.

I undersökningen ”The power of produktmedia” så konstateras det att pennor är väldigt uppskattade gåvor. Det visar sig att man inte tycker att det är kostnaden som är det väsentligaste för den produkt som man får ta emot.

Det är produktens kvalité och design men också att den är användbar och fyller en funktion för mottagaren.

Man kan utnyttja en reklam eller gravyrpennas fulla kapacitet genom att förmedla mer än bara ett varumärke.

Det som var modernt för 10 år sedan kan vara passé idag. Idag handlar det om att ligga steget före sina konkurrenter och hitta sin egen väg för att nå framgång hos sina kunder.

Pennor är otroligt effektiva att bygga varumärken med. Det finns så många situationer där det blir en interaktion mellan människor och då är reklam en bro mellan parter på ett naturligt sätt.

En gåva förstärker mötet och skapar positiva känslor hos mottagaren vilket gör att vi blir glada. Dessutom så vet Ni själva hur irriterande det är när man verkligen behöver den där ”pennan” men inte hittar den.

En penna har alltid ett högt värde hos sin ägare.

En pennas livslängd är ca 8 mån och den exponeras mer än 3000 ggr och byter i snitt ägare 3-4 gånger.

 En penna som kostar dig 19.90kr har en exponeringskostnad på 0,6 öre. Det är extremt lite pengar om man jämför det med annan typ av reklam. Vad kostar det inte att annonsera i en tidning och under hur låg tid har det ett värde?

Vid det här laget har Ni nog förstått innebörden av en pennas livslängd och egenskaper.

Den kan vara ditt visitkort istället för en tråkig papperslapp som kunden kanske ändå slänger eller slarvar bort.

När vi får en fysisk produkt i våra händer (en penna) så skickas det impulser upp till vår hjärna. Där levererar den sen en känsla som du reagerar på och då upplever du tacksamhet och glädje.

När TIMO Office var i Sydafrika, där vi sponsrar skolan ”Star for life” så fick barnen bla pennor.

Den tacksamheten och glädjen delade vi tillsammans med dem genom att dansa och sjunga.

Vem vill du dela ut glädje och tacksamhet till idag, vem vill du skapa en kundrelation med?

Med TIMO Office´s tankar och mina ord önskar vi Er en trevlig PENNA!

 

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office