Bloggen
https://www.timooffice.se/app/uploads/2018/06/team-spirit-207319_1920.jpg

45. FRAMGÅNGSFAKTORER!

Alla pratar sol och ledighet just nu.
Våra kunder och vi själva längtar efter att få ladda om för att sedan vända blad och påbörja ett nytt kapitel.

Finns det någon som inte älskar att få sova länge för att sedan gå ut barfota och bara känna friheten att få göra det man önskar?


Att få lov att att bada i nuet och skapa dagar som man själv önskar härskar över.
Men innan vi tar semester ska vi bara…

Planera hur vi ska börja hösten på bästa sätt.
På TIMO Office har det blivit en tradition att vi börjar konferensen efter den långa ledigheten med tre sköna dagar i Ystad Saltsjöbad.

Denna konferensen är toppad med det bästa av två Världar, vi matas med inspiration samtidigt som alla får en chans att lära känna varandra på djupet.
Tiden finns till allt och inom säljyrket så vet vi hur lyxigt det är när vi får en chans att sitta ner med våra kollegor och bara njuta av stunden.

Ystad har blivit en framgångspil hos oss vilket leder oss in på vad som gör ett företag lyckat?

Ett företags framgångsfaktorer beror på många olika saker men det finns framförallt de tre som vi jobbar efter och tror på;

1.”VARUMÄRKE”
Vårt varumärke är så starkt och vi tror så mycket på varje produkt vi lanserar till den grad att den blir som ett litet frö. Det ska växa till en stor och stark planta. Vi skapar tid åt våra kunder och tid är pengar.

Vi har planerat, inplementerat och sen lanserat, en process som tar tid.

En kund ser bara hur en ny vara eller produkt hamnar i rampljuset för att säljas. Det som händer när lamporna släcks är minst lika viktigt som när strålkastaren är på.

Det ligger så mycket tid och engagemang bakom en produkt-lansering!

Vi tror på våra produkter och utgår ifrån alla våra sinnen så att vårt hjärta är med hela vägen.
Det gör att framgången inte låter sig väntas, utan den finns med och håller oss i handen längs hela resan.

2. ”VÅRA MEDARBETARE”

Vi anställer bara personer som tror på sig själva och som passar in i vårt sätt att tänka och leda TIMO Office.

De måste brinna för samma värden som vi själva har annars är det svårt att coacha dem och samtidigt växa som bolag.

Vi uppmuntrar till att ha roligt tillsammans och det är högt i tak. Vi litar alltid på dem och tillämpar ”frihet under ansvar” principen.

Det innebär att våra medarbetare förstår att jobbet måste göras innan friheten tas ut från kontot.
Allt det jobbet som du lägger ner hos oss ger dig frihet i form av pengar, gemenskap och utveckling. Vi vill att alla ska lyckas hos oss och få samma möjlighet till det.

Vår uppgift är att hitta dessa personligheterna och uppmuntra och möjliggöra glädje i deras arbete. Detta gör att våra anställda mår bättre och får mer lust till kreativitet. Med det växer också lojaliteten och man får behålla dem samtidigt som organisationen växer.

3. ”VÅRA KUNDER”

Våra kunder är viktiga på TIMO Office.
Vi jobbar så nära dem och det samarbetet är ett kretslopp av inspiration, teamwork och skaparlust.

Många av våra produkter har skapats först i våra kunders idébank för att sedan bollas över till våra säljare.
Därefter börjar bearbetningen från start till mål och i många fall blir det en färdig produkt ute i våra kunders produktiva Värld.

S-Note

Vårt mål är också att vi ska bidra med ett härligt möte fyllt med energi, tips och idéer så att kundmötet blir levande.
All den kunskap som våra säljare äger ska delas ut så att våra kunder får ut mer än bara en produktkännedom.

Våra kunder delar med sig av sina tankar, idéer och all den expertis som de har lagrat genom åren.
förstår ju själva vilket dreamteam vi blir, säljare och kunder!

Vi är lyckligt lottade som får träffa alla Er därute och bidra med vårt sortiment och dela vår kunskap.

Er framgång är vår framgång!

Med TIMO Office tankar och mina ord vill jag önska Er en härlig vecka och till alla Er som redan har tjuvstartat önskar vi en skön semester!

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office