Bloggen
https://www.timooffice.se/app/uploads/2018/09/06e0e5c2-0e8e-4b77-becc-d2b398af7229.jpeg

53. TIMO OFFICE STARTAR NYTT BOLAG DÄR FRAMTIDEN ÄR ORANGE!

När blir säkerheten ett problem?

När olyckan är framme och man måste bli handlingskraftig och tänka snabbt. 

I de lägena vill man inte ha tagit fel beslut,  när man några veckor tidigare tackade nej till ett förslag om säkerheten på just ens egna arbetsplats.

Mina damer och herrar, TIMO Office har utökat sin säkerhet på arbetsmarknaden med ännu ett bolag.

Denna gången är Fredrik VD och tillsammans med Gustav har de tagit in ännu en stjärna, Carl-Hampus Olsson som är bolagschef.

 

Vi vet vilka Fredrik och Gustav är, men vem är Carl-Hampus?

Jag är en driven kille från Åhus som älskar att möta människor. På fritiden är det familjen och träningen som prioriteras. 

Jag bor i Stockholm med min sambo Sofia. 

Bollsporter, såsom padel, squash och golf är mina favoriter och det har vi också anammat i hälsoprojektet ”HappyHarmoni”.

Varför valde du Fredrik & Gustav som samarbetspartner?

Jag kände direkt att vi hade samma synsätt på hur ett bolag ska byggas. Personalen är utan tvekan det viktigaste och vi har väldigt roligt ihop. 

Det kändes bara så rätt redan från början.

Beskriv dig själv med tre ord och om du var en produkt i HappyAid sortimentet, vilken och varför?

Omtänksam, effektiv och väldigt social.

Jag hade varit ”Quick Adhesive” Plåstret som underlättar vardagen för 1000-tals företag varje dag runtom i Sverige. Det är det jag försöker göra för mina kollegor; göra vårt arbete lättare och roligare.

Välj ett kort respektive långsiktligt mål med HappyAid?

Teamet jobbar just nu med att lägga en stabil grund för framtiden. Inom fem år finns HappyAid i hela Sverige med minst 25 medarbetare.

Fredrik fortsätter att Visionen med HappyAid är att skapa branschens attraktivaste samarbetspartner inom;

FÖRSTA HJÄLPEN & SÄKERHET.

Detta kommer vi att lyckas med genom att jobba stenhårt efter våra värderingar; 

Ansvar-Engagemang-Glädje-Utveckling.

Vår uppgift är att att ta ANSVAR gentemot våra kunder. 

Vi ska hjälpa dem att ha rätt produkt, på rätt plats om det skulle inträffa en olycka.

Vi har också ett ansvar att utbilda våra kunder på hur och när man ska använda våra produkter. 

Allt för att nå snabbast och bäst effekt på respektive hjälpmedel.

Det är vår skyldighet att ge varje kund, oavsett storlek 100% kunskap och information om produkterna och den bästa tänkbara service.

Varför valde Ni orange som företagsfärg?

Den är vald med omsorg eftersom den syns ute på arbetsplatsen om olyckan skulle vara framme.

Om man vill bli säljare hos just Er, vad kan Ni erbjuda som arbetsgivare?

Vi vill skapa en stabil och trygg arbetsplats där glädjen är oerhört viktig. Här är en utvecklande miljö där alla ska våga och vilja utmana sig själva. Allt för att skapa branschens mest attraktiva arbetsplats.

Fredrik säger med stolthet och glädje i rösten att de har summerat bolagets första månad (augusti). -Vi är redan sex anställda och överträffade budgeten med 33,5%. 

Någon kallade det ”succé” medan någon annan sa ”kanonstart”. 

Vd:n ler och fortsätter ödmjukt med orden;

-Detta är bara är början på något spännande, utmanande och fantastiskt roligt.

Det är också viktigt att komma ihåg att det är genom ett hårt arbete och en ödmjuk inställning som ger oss det resultatet vi önskar.

Petter Stordalens får avsluta med både sin egen sanning, men också vår;

”Succé är ingenting du har, succé är något du har haft och kan få igen”

Och kom ihåg att framtiden är ORANGE!

Och med dem orden vill vi önska HappyAid en fantastisk framtid där vi tillsammans med våra kunder kommer att se till framtiden blir säker och orange.

Med TIMO Office tankar och mina ord önskar vi Er alla en härlig helg!

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office