Bloggen
https://www.timooffice.se/app/uploads/2018/04/gl-cs.jpg

38. Delaktighet – GDPR – New York

I veckans blogg tar vi tempen på hur TIMO mår, vad som händer just nu och vad som är på gång. De korta svaren är; Fantastiskt – Mycket – New York.

Men hur bra det än går så påminner vi oss själva om Petter Stordalens citat, ”Succé är ingenting du har, succé är något du har haft och kan få igen”, vilket leder oss till insikten om att ständigt arbeta hårt och fokuserat.

Vi jobbar mot vår Vision och för att nå dit är det viktigt att skapa delaktighet och se till så alla inom bolaget mår bra. För det är själva resan dit som är huvudmålet och på den vägen ska glädjen och skrattet följa oss. Vi lever under tron att ”Mår vi bra, presterar vi bra”.
För att nå Visionen behöver vi bli fler vilket gjorde att i måndags startade fyra nya kompetenta och duktiga säljare sin karriär inom TIMO.

Nu har Håkan, Angelique, Filippa och Johannes några utmanande och spännande månader framför sig när de ska ta sig an och lära sig en helt ny bransch. De har under 3 dagar fått lära sig allt från produktfakta, kundnytta, säljteknik till CRM-system och där emellan själva själen i allt, TIMOs affärsidé och kärnvärden. I vanlig ordning är det vår eminenta utbildningsansvarige Camilla som på sitt fantastiskt pedagogiska sätt lett det hela från start till mål.

Under veckan har det som vanligt genomförts ett antal samresor, d.v.s. då vi ute på fält arbetar två och två, allt för att lära och utveckla varandra samt att skapa delaktighet och gemenskap.

Victoria och Annica såg till så kunderna på Öland och i Kalmar fick sina behov tillfredsställda.

Gustav och Christine skapade glädje till våra befintliga och nya kunder i Östergötland.

En arbetsuppgift som sticker ut från de vanliga vardagliga är att vi arbetat fram TIMOs policy gällande den nya Dataskyddsförordningen ”GDPR” som träder i kraft inom kort. Ett tidskrävande men viktigt arbete för att följa lagstiftningen.

En av årets stora höjdpunkter inom TIMO äger rum om två veckor. Då åker vi till USA närmare bestämt NEW YORK på konferens. Detta är frukten av hårt och målmedvetet arbete från alla under lång tid där belöningen vid en viss omsättning var en konferensresa till en av världens häftigaste och mäktigaste städer. Jag lovar att ni kommer få ta del av vår fantastiska resa som ligger framför oss.

För ett par av oss så hinner vi knappt stiga av planet från New York innan det bär på nytt, denna gång väntar en viktig och givande (förhoppningsvis) mässa. För om vill vi nå vår Vision och utveckla bolaget i rätt riktning gäller det att ligga i framkant med produktutveckling och se till så våra säljare har bra produkter att presentera.

Som avslutning vill jag delge lite glädjande siffor som vittnar om att bolaget precis som våren stormar fram i hög hastighet. (Om jag inte hade presenterat några siffor hade mina kära kollegor börjat undra om det är något fel på mig – JAG ÄLSKAR STATISTIK)
Vi har under kalenderårets första fyra månader ökat vår försäljning mot fjolåret med 37% och ökat antalet order med 21%.
Lägg därtill att det slagits sju stycken personliga försäljningsrekord under perioden och framförallt så slog vi tillsammans i januari All Time High.

”Succé har vi haft och det ska vi skapa igen”

Fredrik Ekdahl

Säljchef