Bloggen
https://www.timooffice.se/app/uploads/2018/04/img_9434-e1523903433130.jpg

37. MÅNADENS TIMO PROFIL ÄR EN KARISMATISK STJÄRNA SOM SÖKER MR DIVE!

MÅNADENS TIMO PROFIL

Rose-Marie Lindh

Med sin entusiasm och charm så kan hon få den bästa att blekna när hon helhjärtat sprider sina berättelser. Helt plötsligt bara händer det. Man får inspiration att köpa det som denna underbara kvinnan visar. Hon är reklampelare,  fast en levande sådan!

Hon är superduktig, mysig, kreativ, varm, spontan och skönt festlig…

Möt vår Rose-Marie Lindh, kvinnan med stort K och månadens TIMO PROFIL!

Vem är Rose-Marie?

Rosé-Marie är en kvinna på 54 år som anser att min bästa tid i livet är nu, nu och nu. Jag är öppen och nyfiken. Pippi Långstumps uttryck; det här har jag inte gjort förut så det går nog bra, stämmer bra in på mig!

 Vilken film såg du senast och vilken kategori filmer gillar du bäst?

 Dirty Dancing är en film som jag ser om och om igen. Jag älskar den filmen för den visar att kärlek övervinner alla broar. När det gäller film så ser jag helst dramatik/kärleksfilm.

Varför valde du TIMO Office?

Jag valde Timo Office därför att Gustav inte bara såg mig, utan även min dotter som han lade ner tid på och pratade med.

Vi tre träffades tidigt en morgon i Karlskrona. Jag och min dotter hade firat påskhelgen i Polen. Vi satt på Mc Donalds och pratade bort 3 timmar. Det som imponerade på mig var Gustavs sätt att hantera människor.

Vilken färg dominerar i ditt liv, varför?

 Lila dominerar i mitt liv därför att den färgen innehåller alla regnbågens färger.

 Nämn en plats i Världen som du har besökt men som du aldrig skulle vilja återvända till, varför?

 Eccmocentrat på Karolinska sjukhuset. Min dotter låg i hjärt & lung maskinen där i 30 dagar nov/dec 2004.

Hennes liv var i stor fara. Den panik och hjälplöshet jag kände vill jag aldrig mer uppleva. Hon vaknade till liv igen med en lång rehabiliteringsresa framför sig. Men hon lever!

Vad är det bästa med ditt jobb?

 Det bästa med mitt jobb är att det är frihet under eget ansvar. Jag gillar att möta människor.

Det som finns i mitt huvud när jag gör kundmöte är; vad kan jag göra för dem så att deras arbetsvardag blir bättre. 

Hur beskriver dina vänner dig?

Mina vänner skulle nog säga; hon står för sitt ord och tar konsekvenserna av det.

  Om du fick en hel dags ledighet, var skulle du åka och vad skulle du göra och vem skulle du ta med dig?

 Om jag fick en dag ledigt skulle jag åka till Dive team dykcentret i Lysekil.

Jag skulle ta med mig min första dykinstruktör Philip Steen. Han är en fantastisk par-kamrat. Jag känner mig lugn i hans sällskap och njuter verkligen av livet under vattenytan i hans närhet.

Ta en produkt från vårt sortiment som du tycker att ALLA borde ha och förklara varför?

 Elegant pen tycker jag är en fantastisk produkt. Känslan att hålla i den och spetsen är fin den ger en läcker skrift. Det är nästan så att man tror att pennan är självskrivande.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

 Om jag vann en högvinst på lotto skulle jag köpa mig en sommarstuga intill en sjö. Närhet till vatten mår jag bra av. Jag tycker om att odla ekologiskt och det vore trevligt med en liten gräsplätt att gå barfota i.

 Varför väljer dina kunder att handla av just dig och inte av konkurrenterna?

 Jag tror att kunderna väljer att handla av mig därför att jag försöker skapa ett personligt engagemang och att jag faktiskt lyssnar på det dem säger. Det låter kanske som en självklarhet men det är det inte!

 Vad behöver en man göra och säga för att få dig på fall?

 Stiliga män klädda i dykarutrustning behöver bara titta mig i ögonen och säga; Do you want to dive with me Rose?

Det är jag väldigt svag för. För är det något jag älskar så är det livet under vattenytan. Att dela tid där med en stilig man gör att jag går igång.

Så följ med här nu Mr Dive, come along with Rosie;)

Vilken är den roligaste konferensen du har varit på och vad gjorde den minnesvärd?

 Ystad Saltsjöbad augusti 2017 är den roligaste konferens jag hittills varit på. Stämningen bland Timofolket var lugnt och avslappnat. Det var lätt att få kontakt med kollegorna. Att ligga i bubblorna och prata med kollegor är avslappnat och trevligt

Vem är den viktigaste personen i ditt liv?

 Den viktigaste människan i mitt liv är jag själv. Att få må bra och vara hyfsat frisk.

Mina barn Alexander 27 år och Anna-Lena 29 år är naturligtvis viktiga. Men de är stora nu och har flyttat hemifrån.

Nu för tiden  handlar det om att stötta dom i deras vuxna liv. När jag kommer har jag dock en liten annan familj som väntar. Nämligen huskatterna Nora, Ebba och Tarzan.

Vi har en kärleksfull relation. När vi kommunicerar på vårt speciella sätt. Att bli kysst av en katt innebär att du tittat katten djupt i ögonen och blundar.

När katten blundar tillbaka har du fått en kyss.

 Sist men inte minst, berätta en hemlighet för oss som ingen annan vet om?

 Jag har en enkel filosofi och det är att problem är till för att lösas och det som för många andra ser omöjligt ut är inte omöjligt. Det är bara det att det som är omöjligt tar lite längre tid.

 En annan hemlighet är att jag längtar efter barnbarn. Jag hoppas den dagen kommer för tiden gick så fort när mina egna var små. Jag vill ha en andra chans att gulla och skämma bort småttingar.

Vi hoppas att din hemlighet blir en nyhet inom en snar framtid kära Rose-Marie.

Med TIMO Office tankar och mina ord önskar vi Er en underbar helg med massor med sol och skön avkoppling.

 

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office

https://www.timooffice.se/app/uploads/2018/04/dsc_4472.jpg

36. INGEN KAN GÖRA ALLT MEN ALLA KAN GÖRA NÅGOT!

Vi tror på en Värld där alla gör något för någon på TIMO Office. Det är så enkelt att tycka och tänka samt sprida sina åsikter till höger och vänster. Det har skapats en Värld där åsikter har en tendens att sprida sig snabbare än rinnande vatten. Ibland behöver vi också se saker och ting på nära håll. Så nära så att vi kan uppleva hela känslan fullt ut och sätta handen direkt på upplevelsen. Allt för att få full effekt av verkligheten och inte bara visualisera en bild.

Fotografen som fotograferar fattigdom har en helt annan bild av barnen som svälter än vad vi har som ser fotona i tidningarna.

TIMO Office har sponsrat ”STAR FOR LIFE” i manga år nu och det är något som vi är väldigt glada och stolta över.

Det är ett skolprogram som vill minska spridningen av hiv och aids i utsatta områden i Sydafrika. Ett svenskt par Christin och Dan Olofsson startade verksamheten 2005. Sen dess har det vuxit och finns idag på 100 olika skolor i Sydafrika, Namibia och Sri Lanka.

Det som organisationen står och brinner för gjorde att vi valde att just dem. I deras logga finns det en färgglad stjärna. Den symboliserar människan och att vi alla är stjärnor som bestämmer över våra egna liv. Varje stjärntagg har också en symbolisk funktion. Hur fantastiskt är inte det?

 

  • GULT-I GO FOR MY DREAMS (Jag satsar på mina drömmar och för att uppfylla dem måste jag lyssna inåt och göra mitt allra bästa).
  • RÖTT-AIDS-FREE (Jag skyddar mig själv och utsätter mig inte för onödiga risker).
  • SVART-I DECIDE (Jag bestämmer över mitt liv).
  • GRÖNT-I AM COMMITTED (Jag har tagit ställning och engagerar mig och är ärlig mot mig själv).
  • BLÅTT-I MAKE IT POSSIBLE (Jag gör det möjligt. Jag sätter mina egna mål och vet att jag kan nå dem genom att ta hand om de hinder jag möter).

Gustav och Fredrik bestämde sig för att boka en resa för hela TIMO till Sydafrika. Resan blev något av det största äventyr som någon av oss har upplevt, en eufori av upplevelser och känslor som för evigt lever vidare inom oss.

Vi sov i bungalows i djungeln bland vilda djur och trodde att det spökade vid måltiderna då det försvann mat från tallrikarna titt som tätt. Att det var de söta aporna som inte hade vett och etikett på sin agenda kunde vi aldrig gissat.

Jeep-safarin där vi såg solnedgången ute på savannen bland giraffer och zebror gav oss mersmak för vad som skulle komma.

Skolan var det som vi alla väntade på, och som vi alla verkligen såg fram emot. Och det visade sig bli den största händelsen av dem alla.  Alla dessa underbara ungdomar med personal gjorde att vi kände oss välkomna på ett sätt som många av oss aldrig hade upplevt tidigare. Så mycket värme och kärlek!

De tog emot oss med sång, dans och glädjen visste inga gränser.

Allt kändes annorlunda här och vi kan nog än idag inte svara på om det berodde på människorna, jorden vi gick på eller himlen vi stod under. Att uppleva kärlek från människor man inte känner är en märklig erfarenhet men otroligt stark känsla som gärna vill rota sig och stanna kvar i ens kropp.

Hur är det möjligt att dessa barn som i stort sett bara äger kläderna de bär, känns rikare än vad vi någonsin har upplevt?

Hur kan de stiga upp när stjärnorna fortfarande lyser för att sedan bege sig två mil till skolan när våra barn vill ha skjuts 500 meter?

Varför är deras största önskan att gå i skolan när våra barn gnäller så fort de vaknar?

Ja, det blev många frågor utan svar och det gjorde att frågorna fick följa med i hjärtat istället för i resväskan på vägen hem. Det gjorde att man ifrågasatte sin egen existens och liv med sin egen familjs värderingar och åtaganden. Plötsligt så löstes problemen man hade hemma upp i stoft och vi fokuserade på lösningar och drömmar istället.

MARCHING FOR LOVE har en egen turné och har valt att gästa många olika städer i Sverige och självklart metropolen Trelleborg.

Självklart var TIMO Office på plats för att sjunga med och bidra till en bättre Värld.

Det viktigaste budskapet är lika över hela Världen –Att ge barn hopp och framtidstro.

Om Ni vill så får Ni jättegärna gå in på deras hemsida och bidra med en summa. Allt för ett fantastiskt ändamål. Följ länken här nedan.

http://starforlife.org

En resa är så mycket mer än en resa när man gör det med människor man tycker om och inspireras av. Vi behöver inte alltid tycka lika för varandras olikheter skapar möjligheter och drivkraft till förändring. Vi får lov att vara annorlunda och hjälpa varandra för att nå förståelse.

Star for Life har bidragit till mycket för TIMO Office och vårt sätt att engagera oss i viktiga saker såsom människans rättigheter.

Det viktigaste med vårt budskap är att ingen kan göra allt men ALLA kan göra något!

Med TIMO Office tankar och mina ord önskar vi Er alla en magisk helg!

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office

https://www.timooffice.se/app/uploads/2018/04/img_2688.png

35. SKRIKER DU -NEJ ISTÄLLET FÖR ATT SÄGA -HEJ SÅ FORT DU SER EN SÄLJARE?

-Neeeeej , vi är INTE intresserade!!!

Svaret som vi säljare möter ibland när vi försöker boka in en kund. Baksidan med dessa möten är att kunden inte möter mig som person eller har en aning om vad som gömmer sig i mina väskor. Hon/han har redan INNAN jag har presenterat mig bestämt sig för att intresset är lika med noll, ZERO!

Jag är en säljare! Just när jag skriver detta så känner jag mig som en fisk bland alla fiskarna i havet. Jag är en i stimmet för att någon har bestämt sig för att det är deras sanning.

Det, mina vänner är en säljarens vardag!

Ingen penna är den andra lik men ändå kallar vi dem alla för pennor?

Tyvärr spelar det ibland ingen roll vad vi säljer för kunden har redan satt ett frimärke på vår panna och skickat iväg oss innan vi ens hinner blinka.

Människan är i grunden ett vanedjur som mår bäst av rutiner. Studier inom organisationspsykologin visar att vi människor trivs bäst med förändringar som kommer vart femte till vart sjunde år. Problemet för oss säljare blir att hela släktet skulle dö ut om det tog fem år för oss att få en beslutsfattare att ändra sina rutiner och ta in oss som leverantör.

Det är bra som det är, varför skapa ett behov som inte finns?

För att förändringar leder till utveckling och utveckling ger oss motivation till att fortsätta det arbetet som vi alla gör,  dag ut och dag in.

 

TÄNK OM…

Tänk om du visste att ett möte med en av våra säljare skulle kunna hjälpa Er att växa i Er organisation. Ni skulle kunna sprida Ert varumärke på 500 olika platser där flera miljoner människor passerar varje dag. Det skulle stärka relationerna på flera olika sätt där Ni jobbar, och det skulle kosta Er ca 6000kr.

Tänk om du fick träffa en av våra säljare och just det mötet lyste upp hela din dag så att du fick energi att slutföra dagen med ett leende på läpparna.

Skulle du ändå tacka Nej till ett möte?

För att Ni ska förstå ännu mer hur vi jobbar så ska jag berätta om ett levande exempel.

I veckan så hände en intressant sak som gjorde att jag insåg att man får aldrig ge upp en kund. Rätt som det är kommer det där magiska ögonblicket som bevisar att det alltid finns undantag som slätar över reglerna.

Jag hade redan för flera år sedan,  när jag började min anställning hos TIMO försökt att ta mig in till en kund, vars chef satt på en annan ort. Jag sprang med jämna mellanrum in till denna potentiella kunden för att försöka få en bokning, men misslyckades varje gång med ett SKARPT NEJ! Det frestade mitt tålamod ordentligt eftersom jag visste att de skulle älska vårt sortiment bara jag fick en chans att visa dem.

Hos en annan kund flera år senare sitter jag och har precis haft ett trevligt möte. Vi sitter och dricker kaffe och pratar om deras verksamhet och hur de ska förbättra den. Kunden gillar våra produkter och använder dem dagligen i den verksamhet de bedriver, i ett av Sveriges största måleri-kedjor.

Innan jag ska gå frågar jag om han har några potentiella kunder till mig. Han ger mig då namnet till chefen som jag åtskilliga gånger har misslyckats med att boka in och vars anställda inte har velat ta emot mig.

Jag berättar om min tidigare misslyckade försök till kontakt men han insisterar på att jag ska ringa honom igen. Motstridigt gör jag det dagen efter och till min stora förvåning får jag in ett möte. Mötet gick väldigt bra och kunden blev både förvånad över hur bra produkter vi hade, men framförallt över att han inte hade tagit emot mig tidigare.

Detta är bra saker!!!

En månad senare sitter jag hos en annan blivande kund och samtidigt som vi sitter där så kommer fastighetsägaren in som hyr ut till kunden. Han förstår rätt snabbt vem jag är  eftersom chefen på det andra företaget precis hade berättat om vårt möte. Han tar fram en (vår) plastficka som heter V-file ur sin portfölj.

Är det DU som har sålt den här?

Det var en av de produkterna som jag hade sålt till den (svåra) kunden tidigare månaden innan.

-Ja, det är vi som säljer den!

Jag måste säga att den ser väldigt proffsig ut! (han hade fått den av min kund).

Kunden som jag nu satt med under tiden som fastighetsägaren kom in, blev genast intresserad. Han tittade nyfiket på V-file och jag bad honom hämta ett eget visitkort som han kunde sätta in. Jag förklarade att deras logga kommer längst ner i mitten av plastfickan. På så vis kan kunden som du delar ut plastfickan till använda den själv som en mapp.

Kunden som är delägare i ett större byggföretag köpte självklart vår mapp med inbyggd visitkortsficka, mineralblock, Clip Duo silver, Klämmapp kombi  och Snickarpennor. Kunden ville ha allt med tryck eftersom de vill synas där ute på byggmöten och byggarbetarplatser.

 

Snickarpenna

Mineralblock

TIMO Office bygger broar mellan människor genom sina produkter och kunskap.

Det är så vi skapar möjligheter för våra kunder att växa genom produkterna som vi skapar. 

När ska vi boka in ett möte med just Dig och ditt Företag? 

Vi är rikstäckande och finns över hela Sverige så ring oss och boka in en tid!

Med TIMO Office tankar och mina ord önskar vi Er alla en härlig helg.

 

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office