Bloggen
https://www.timooffice.se/app/uploads/2017/11/om-timo.jpg

55. INGEN DRÖM ÄR FÖR STOR-TIMO OFFICE 15-ÅRS JUBILEUM!

”Där tanken möter motivation och resultatet är framgång”

Allt började i ett litet garage, hemma hos pappa Arne för femton år sedan…

Den redan då framgångsrike unge försäljaren Gustav såg hur han skulle förbättra hela marknaden för alla som använde kontorsmaterial.

Och de som inte hade hunnit träffa denna energistarka unge mannen skulle snart höra skrattet när han knackade på deras dörr. Sedan skulle de förstå vidden av smarta produkter och bättre service än de tidigare hade skådat.

Det tog inte lång tid innan barndomshemmet blev fyllt till både bredd och höjd med kontorsmaterial. 

Då flyttade Gustav till en lokal i Trelleborg där företaget fick bättre utrymme.

Samtidigt kom Fredrik Ekdahl, den andre delägaren på TIMO in i bilden.

Även den ytan blev för liten för dessa två entreprenörer som hade stora planer för framtiden, där ingen dröm var för stor, bara ytorna för små.

Deras vision lyste mer klart än de starkaste stjärnorna på himlen och TIMO Office väg var upplyst.

Härifrån till resultatet av motivation och framgång.

Idag vet vi hur bra det har gått och vi firar nu i oktober 15 år med TIMO Office.

Ett företag som står för allas lika värde oavsett om det gäller våra kollegor, kunder eller leverantörer. 

Alla är lika viktiga hos oss!

TACK till alla Er som har trott på oss och våra produkter genom åren. 

Nya som gamla kunder, TACK för att Ni följer vår framgång och vill vara en del av den.

Och nu ska vi ha en tävling för alla våra läsare där just DU kan vinna en fyra av våra storsäljande produkter.

Air Cleaner = En spray som äter luftburen lukt. På toaletten kan du spraya och odören försvinner.

Desinfektion Spray = Denna sprayen torkar inte ut händerna och lägger sig som en hinna på ytan. När du sprayar så öppnar sig porerna, alkoholen avdunstar och oljan tränger in i händerna utan att du blir kladdig.

Hand Lotion = En mjuk lotion som snabbt torkar in i huden utan att kännas kladdig. Den luktar underbart och innehåller aloe vera som är vårdande och fuktbevarande.

Sist men inte minst vår nya storsäljare ”Sense”

Det är en pinnar som står doppade i olja och som sedan sprider en fantastisk doft. Den kommer i en vacker presentförpackning med en svart glas-behållare i med texten ”Relax in the moment”.

Den sprider en magisk doft i Ert hem som framkallar avslappning och mysfaktor.

Allt detta kan bli Ert om du trycker på like-knappen på vår Facebook sida eller går in på vårt instagramkonto och följer oss där.

Vi vill också att du skriver VARFÖR just DUska vinna denna underbara presentförpackning från TIMO Office?

Tävlingen börjar idag och avslutas 31 oktober. Vinnaren koras av vårt tävlings kommitté och det beslutet kan inte överklagas.

Vi önskar Er lycka till och en fantastisk helg!

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office

https://www.timooffice.se/app/uploads/2018/10/3b649c4d-6e81-46f6-b34b-a31812e18be9.jpeg

54. LAGEN VILL KOMMA ÅT FERRARI SEGERN!

Region norr drog till Stockholm och ”Quality Hotel friends, Solna” och region Syd styrde mot havet och Per Gessles ”Hotel Tylösand”.

Den gemensamma nämnaren var ”Röda Ferrari” och lukten av den finaste ”Champagne” och silkeslena, vita nytvättade lakan skulle ta oss till bilarna.

En konstig kombination för Er som INTE vet vad det handlar om, men vi kommer stilla Er nyfikenhet.

Vi började morgonen med statistik för att kunna se vilken             fantastisk resa vi har gjort detta bokslutsåret. 

 

Tillsammans har vi slagit flera nya rekord både individuella och gemensamma. Denna stabila grund i företaget ger oss den tillväxten som vi har önskat oss. 

Och sist men inte minst alla underbara och nöjda kunder som växer för varje dag.

Det är ett kvitto på att det vi gör är rätt.

Våra ambitioner är inte att skjuta oss själva till månen för att komma på att vi inte har bränsle för att komma tillbaka.

Vårt mål är att tillgodose våra kunder med innovation och kvalité, samt att få vår personal att må bra under resans gång.

Och vi har lyckats, vilket gör oss extra lyckliga när vi njuter av regions-träffen samtidigt som vi sätter upp nya mål.

Fredrik kan dock inte hålla händerna borta från Ferrari-bilarna. En efter en försvinner de från bordet. Tävlingen gick INTE ut på att äta så många som möjligt Piffen.

Samtidigt har Region Norr fullt upp med att träna och tävla. Allt för att vara så väl förberedda de bara kan inför onsdagens första etapp i tävlingen.

 

Ja, INTE alla dock. Jenny har förstått njutningen av ett hotellrum.

En av våra fantastiska nyheter tillhör en kategori som skapar en känsla av lyx och påverkar våra sinnen. Den lanserades i veckan och har redan har blivit en succé ute hos våra kunder.

Den tillsammans med flera andra roliga nyheter gjorde att vi ville åka iväg och besöka våra kunder omedelbart.

Vilken magisk höst vi har framför oss.

”Sense” finns i två olika oljor och dofter,  ”Champagne” och ”White linen”.

Den är  koncentrerad vilken gör att den håller längre och luktar exakt så mycket som du själv önskar, beroende på hur många doftpinnar du väljer att sätta i.

Detta är en exklusiv produkt som du kan ge som en present till dina anställda, kollegor eller använda på arbetsplatsen.

De underbara oljorna och lukterna gjorde att vi blev sugna på att besöka hotellets spa efter dagens slut. 

Vissa bokade in sig på massage medans vi andra valde att ta en löptur, meditera, spinna och gymma. 

Kvällen avslutades med 3-rätters middag för våra båda regioner på hotellets restauranger. God mat i goda vänners lag…

Och vilket fantastiskt gäng. Så otroligt olika, men ändå så låter vi alla vara exakt som de är skapta utan att vilja förändra någon.

Ledare utan titlar, där alla är lika viktiga. 

Ensamma är vi starka men tillsammans är vi oövervinnliga.

Tyvärr så måste ena halvan av oss förlora nästa veckan då en Ferrari-Vinnare ska koras.

Med tanke på att Fredriks mage kommer vara full med bilar så kanske Syd inte kommer orka springa lika snabbt denna tävligen.

Tävlingen är igång och vi låter bästa lag vinna samtidigt som vi önskar våra kunder, konkurrenter, kollegor och alla andra en fantastisk helg.

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office

https://www.timooffice.se/app/uploads/2018/09/06e0e5c2-0e8e-4b77-becc-d2b398af7229.jpeg

53. TIMO OFFICE STARTAR NYTT BOLAG DÄR FRAMTIDEN ÄR ORANGE!

När blir säkerheten ett problem?

När olyckan är framme och man måste bli handlingskraftig och tänka snabbt. 

I de lägena vill man inte ha tagit fel beslut,  när man några veckor tidigare tackade nej till ett förslag om säkerheten på just ens egna arbetsplats.

Mina damer och herrar, TIMO Office har utökat sin säkerhet på arbetsmarknaden med ännu ett bolag.

Denna gången är Fredrik VD och tillsammans med Gustav har de tagit in ännu en stjärna, Carl-Hampus Olsson som är bolagschef.

 

Vi vet vilka Fredrik och Gustav är, men vem är Carl-Hampus?

Jag är en driven kille från Åhus som älskar att möta människor. På fritiden är det familjen och träningen som prioriteras. 

Jag bor i Stockholm med min sambo Sofia. 

Bollsporter, såsom padel, squash och golf är mina favoriter och det har vi också anammat i hälsoprojektet ”HappyHarmoni”.

Varför valde du Fredrik & Gustav som samarbetspartner?

Jag kände direkt att vi hade samma synsätt på hur ett bolag ska byggas. Personalen är utan tvekan det viktigaste och vi har väldigt roligt ihop. 

Det kändes bara så rätt redan från början.

Beskriv dig själv med tre ord och om du var en produkt i HappyAid sortimentet, vilken och varför?

Omtänksam, effektiv och väldigt social.

Jag hade varit ”Quick Adhesive” Plåstret som underlättar vardagen för 1000-tals företag varje dag runtom i Sverige. Det är det jag försöker göra för mina kollegor; göra vårt arbete lättare och roligare.

Välj ett kort respektive långsiktligt mål med HappyAid?

Teamet jobbar just nu med att lägga en stabil grund för framtiden. Inom fem år finns HappyAid i hela Sverige med minst 25 medarbetare.

Fredrik fortsätter att Visionen med HappyAid är att skapa branschens attraktivaste samarbetspartner inom;

FÖRSTA HJÄLPEN & SÄKERHET.

Detta kommer vi att lyckas med genom att jobba stenhårt efter våra värderingar; 

Ansvar-Engagemang-Glädje-Utveckling.

Vår uppgift är att att ta ANSVAR gentemot våra kunder. 

Vi ska hjälpa dem att ha rätt produkt, på rätt plats om det skulle inträffa en olycka.

Vi har också ett ansvar att utbilda våra kunder på hur och när man ska använda våra produkter. 

Allt för att nå snabbast och bäst effekt på respektive hjälpmedel.

Det är vår skyldighet att ge varje kund, oavsett storlek 100% kunskap och information om produkterna och den bästa tänkbara service.

Varför valde Ni orange som företagsfärg?

Den är vald med omsorg eftersom den syns ute på arbetsplatsen om olyckan skulle vara framme.

Om man vill bli säljare hos just Er, vad kan Ni erbjuda som arbetsgivare?

Vi vill skapa en stabil och trygg arbetsplats där glädjen är oerhört viktig. Här är en utvecklande miljö där alla ska våga och vilja utmana sig själva. Allt för att skapa branschens mest attraktiva arbetsplats.

Fredrik säger med stolthet och glädje i rösten att de har summerat bolagets första månad (augusti). -Vi är redan sex anställda och överträffade budgeten med 33,5%. 

Någon kallade det ”succé” medan någon annan sa ”kanonstart”. 

Vd:n ler och fortsätter ödmjukt med orden;

-Detta är bara är början på något spännande, utmanande och fantastiskt roligt.

Det är också viktigt att komma ihåg att det är genom ett hårt arbete och en ödmjuk inställning som ger oss det resultatet vi önskar.

Petter Stordalens får avsluta med både sin egen sanning, men också vår;

”Succé är ingenting du har, succé är något du har haft och kan få igen”

Och kom ihåg att framtiden är ORANGE!

Och med dem orden vill vi önska HappyAid en fantastisk framtid där vi tillsammans med våra kunder kommer att se till framtiden blir säker och orange.

Med TIMO Office tankar och mina ord önskar vi Er alla en härlig helg!

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office