Bloggen
https://www.timooffice.se/app/uploads/2017/09/utvald6.jpg

6. Vi är här för att vinna och höra publikens jubel!

Att det händer mycket just nu på TIMO Office är i underdrift för vi håller just nu på att dra allt vi tidigare uppnått i företagets historia mot sin spets.

Det känns just nu som att spela i högsta ligan och då inte bara njuta av att det är mycket mer folk på läktarna eller att skorna och kläderna är av bästa kvalité. Nej, folket är lyriska över det vi åstadkommer för de njuter av hela evengemanget, precis som vi gör.

Och vi är inte här bara för att underhålla vår publik, vi är här för att VINNA matchen och publikens jubel!

 

Konkurrens är viktigt för annars hade vi aldrig kunnat mäta vad som är bra, bättre eller bäst?

Men, konkurrenterna kommer inte att förstå vad det är som händer när våra kommande nyheter lanseras och våra säljare springer snabbare och orkar mer. Det är inte konstigt att de kommer undra vad det är för motor eller drivmedel som vi har?

Eliten nöjer sig nämligen inte med att komma på en silverplats. De strävar efter att förbättra de senaste resultaten för att springa in i målet med guldet som står och väntar på dem. Vi kan nästan ta på feelingen att våra säljare vill vinna just nu.

Det finns bara en väg att gå och det är den som pekar med hela handen mot succé!

Vad är det för hemliga ingredienser i drycken som Patrick ska få? Gustav håller hårt i receptet!

 

Från framtidens nyheter till  gårdagens behag.

Motivation är en kraftkälla till Säljarens bästa resultat. Det är många som tror att den motivationen bara kan räknas i pengar, men inget kan vara mer felaktigt än det påståendet. Det är vår egen pådrivande kraft som skapar förutsättningar för att nå försäljningsresultatet.

Vi söker alltid rätt karaktär till vår säljkår. Det krävs en attityd för att kunna hantera de motgångar som kommer att komma i form av brist på energi och självförtroende.

Alla faller vi någon gång oavsett vad vi tar oss för eftersom det är så livet fungerar. Skillnaden mellan dem som tar sig upp och de som ligger kvar på marken är framförallt en faktor. Nämligen säljarens attityd till och modet att förkorta tiden mellan tanke och handling.

De säljare som lyckas har sitt motiv klart och tydligt framför sig. Sen sätter de skärpan på sin egna inställning till motivet.

Deras mod och djärvhet att  ta risker leder dem sedan mot målet. Då har de gått igenom alla idéer, tankar , ambitioner och drömmar som har sin bas i de skäl som säljaren själv prioriterar.

Att vinna en tävling kräver allt detta och därför är tävlingen ett instrument som får musiken att spela.

 

Här sitter Jenny med sitt underbara leende. Hon är en inspiration för oss alla med sitt fokus och sin inställning!

Våra säljare fick en tävling för att stimulera motivationen.

Tävlingen pågick under ett kvartal och vinsten var en resa till det härliga Gotland. Där skulle man få en träningsweekend fylld med god mat, havet, härliga strövområden och motivation. Vad kunde vara mer sporrande än att komma till ön som under vikingatiden blev utnämnt till ett av norra Europas rikaste områden.

Det skapar en känsla när man sätter ner fötterna på marken där människor långt före oss har fått känna sig värdefulla och rika.

Fredrik satte reglerna för tävlingen och våra fantastiska kollegor Jonas Henebratt & Jenny Glitterö vann priset tillsammans med vår härliga lagerkille Patrik Lindberg . Grattis från oss alla till Er alla!

Tillsammans skapar vi framgång och snart åker hela företaget på konferens till en plats där det finns öken, europeisk bison & processionsdans.

https://www.timooffice.se/app/uploads/2017/09/highlighter_1_9883_webb-1200x783.jpg

5. BILLIGA PENNOR KAN GE DYRA LÄRDOMAR!

Varje årstid har sin egen charm och vi välkomnar den härliga hösten med alla dess färger och former.

Vare sig det är höst eller någon annan årstid så finns det något speciellt över ordet FRAMGÅNG. Bara genom att höra det så bildas det endorfiner som gör att man inte kan få nog och mycket vill ha mer. Vi står i den känslan på företaget och man förstår att Gustav och Fredrik har hittat receptet för succé genom att ha 100% fokus på allt dem gör. Att lägga vikt på vad man har istället för vad man saknar ger mycket positivitet i alla led och det visar sig i hela bolaget. Våra säljare har fått segervittring efter en fantastisk start och insett att det man sår, får man också skörda.

Vad är det då som gör att vi når framgång och varför väljer så många oss som leverantör?

Det beror naturligtvis på väldigt många olika faktorer men det vi tänker på just nu är alla våra enastående och unika PRODUKTER. När det kommer till försäljning så slutar det alltid med relationer. Människor köper av människor de tycker om men det är inte hela sanningen. Jag skulle personligen aldrig köpa älgskit på burk bara för att säljaren är fantastisk på alla sätt. Däremot skulle jag köpa den om värdet av innehållet skulle tillgodose mitt behov.

Att ta fram en så stor portfolio som vi har på TIMO Office är en konstform i sig. Våra väskor rymmer så mycket produkter att det är omöjligt att inte hitta något som passar just Dig och Ert företag. Vi riktar alltid den starkaste strålkastaren på kvalité i alla våra led. Det innebär att du köper från ett bolag som inte bara har jobbat länge i branschen utan som också kommer att jobba för att Ni ska blir 100% nöjda. Det är trygghet!

Hur kan detta då gynna Er?

Att inte slänga är att återanvända och det gynnar vår miljö i det långa (krets)loppet. Våra produkter kostar lite mer men du kommer kunna använda dem mycket längre än om du hade valt en billigare variant av sämre kvalité.

Vi har kunder som exempelvis från början valde att köpa reklampennor för några kronor styck. De köpte dem för att de ville sprida reklam utan att det skulle bli ett för stort hål i plånboken. Problemet som vi ser det är att det i slutändan kan bli väldigt dyrt att köpa billigt. Gå till dig själv nu och fundera på vilken sorts penna du väljer att skriva med? Tillhör du dem som har en ”favoritpenna”?, ja då är du i stort sett som de flesta.

Om du istället prioriterar kvalité framför kvantitet så kan du få favoritpennan redan från början. Det innebär att om Ni väljer att köpa av oss så kommer du att dela ut pennor som dina kunder kommer att gå in och hämta på Ert kontor. De kommer inte att vilja skriva med någon annan penna. En kund till mig berättade att deras snickare inte klarar sig utan vår ”snickarpenna”. Den har ett tjockare 2 mm stift som går att skriva på både trä, plåt och en hel del annat material. Du fyller enkelt på med stift vilket ger pennan en lång livslängd. En helt suverän penna som man både kan använda för eget bruk men också ge bort som en reklampenna.

Så välkomna nu hösten med lite nya, fina pennor till Er personal eller kunder!

”De som inte bättre förmår, räknar rikedom i vad de får.

De som litet längre ser, räkna din rikedom i vad du ger”

https://www.timooffice.se/app/uploads/2017/08/utvald4.jpg

4. Jubileum efter 10 år med Framgång & Vänskap

 

Bakom varje framgångsrik man står  en kvinna  som sköter allt det där som kanske inte syns, men som är avgörande för att framgång ska skapas. På TIMO Office har våra lagerkillar den rollen. Utan dem så hade vi aldrig kunnat uppnå de resultat vi har och den härliga stämningen som dem bidrar med. Ringer man till kontoret så löser dem allt i en handvändning och alltid med ett leende.

Nu  finns det en person som har varit hos oss lite längre än många andra. Det sägs att vänner kommer och går, men de sanna består. Steven är inte bara en medarbetare utan en vän och imorgon är det 10-Års Jubileum för honom hos oss. Denna muskulösa gotlänning  har tagit en stor plats i våra hjärtan genom sin lojalitet till företaget och prestigelöshet. Alltid lika vänlig och serviceminded. Han jobbar i det tysta och skriker aldrig för att höras och det är respekt! Han är en keeper, vår Stevie boy!

Steven bor en bit utanför Trelleborg med sin fru Petra och deras två fina barn. På fritiden är det familjen som får hans fulla uppmärksamhet tillsammans med motorintresset. Att sätta ihop bilar är en passion som han har haft i många år gemensamt med att lyfta vikter på gymmet.

När jag frågar Steven vad hans roligaste minne från TIMO är så svarar han så här:

Det är några år sen nu. Gustav (vd) var på semester i USA med sin familj. Vi väntade på en stor leverans och när dagen kom så fick jag först ett sms där han frågade om leveransen hade kommit? Jag valde att inte svara på det och efter några timmar kom nästa sms och så höll det på.  Jag hade då bestämt mig för att spela ett spratt med honom eftersom han uppenbarligen inte hade koll på att det var första April. På kvällen ringer jag upp honom.

– Du Gustav, det har hänt en sak.

– Vad då?

– Halva leveransen har blivit förstörd på vägen hit så jag vet inte vad vi ska göra nu?

Det blev helt tyst i luren och snart började den stirrige Gustav att tänka ut allt som skulle göras och lösas. Jag lät honom hållas där en stund fast jag inombords höll på att koka över av skratt.

– Har du inte koll på vilken dag det är idag?

– Vad är det för dag du pratar om?

– 1 April GUSTAV, 1 April!!!

Åh, vad vi skrattade. Det är så roligt att få lura chiefen lite då och då.

Ett gott skratt förlänger livet och du förgyller livet för oss på TIMO Office, Steven Klemm-Goffe.

Tusen Tack för dessa 10 åren och vi hoppas att du blir kvar i många år till.