Bloggen
https://www.timooffice.se/app/uploads/2018/10/3b649c4d-6e81-46f6-b34b-a31812e18be9.jpeg

54. LAGEN VILL KOMMA ÅT FERRARI SEGERN!

Region norr drog till Stockholm och ”Quality Hotel friends, Solna” och region Syd styrde mot havet och Per Gessles ”Hotel Tylösand”.

Den gemensamma nämnaren var ”Röda Ferrari” och lukten av den finaste ”Champagne” och silkeslena, vita nytvättade lakan skulle ta oss till bilarna.

En konstig kombination för Er som INTE vet vad det handlar om, men vi kommer stilla Er nyfikenhet.

Vi började morgonen med statistik för att kunna se vilken             fantastisk resa vi har gjort detta bokslutsåret. 

 

Tillsammans har vi slagit flera nya rekord både individuella och gemensamma. Denna stabila grund i företaget ger oss den tillväxten som vi har önskat oss. 

Och sist men inte minst alla underbara och nöjda kunder som växer för varje dag.

Det är ett kvitto på att det vi gör är rätt.

Våra ambitioner är inte att skjuta oss själva till månen för att komma på att vi inte har bränsle för att komma tillbaka.

Vårt mål är att tillgodose våra kunder med innovation och kvalité, samt att få vår personal att må bra under resans gång.

Och vi har lyckats, vilket gör oss extra lyckliga när vi njuter av regions-träffen samtidigt som vi sätter upp nya mål.

Fredrik kan dock inte hålla händerna borta från Ferrari-bilarna. En efter en försvinner de från bordet. Tävlingen gick INTE ut på att äta så många som möjligt Piffen.

Samtidigt har Region Norr fullt upp med att träna och tävla. Allt för att vara så väl förberedda de bara kan inför onsdagens första etapp i tävlingen.

 

Ja, INTE alla dock. Jenny har förstått njutningen av ett hotellrum.

En av våra fantastiska nyheter tillhör en kategori som skapar en känsla av lyx och påverkar våra sinnen. Den lanserades i veckan och har redan har blivit en succé ute hos våra kunder.

Den tillsammans med flera andra roliga nyheter gjorde att vi ville åka iväg och besöka våra kunder omedelbart.

Vilken magisk höst vi har framför oss.

”Sense” finns i två olika oljor och dofter,  ”Champagne” och ”White linen”.

Den är  koncentrerad vilken gör att den håller längre och luktar exakt så mycket som du själv önskar, beroende på hur många doftpinnar du väljer att sätta i.

Detta är en exklusiv produkt som du kan ge som en present till dina anställda, kollegor eller använda på arbetsplatsen.

De underbara oljorna och lukterna gjorde att vi blev sugna på att besöka hotellets spa efter dagens slut. 

Vissa bokade in sig på massage medans vi andra valde att ta en löptur, meditera, spinna och gymma. 

Kvällen avslutades med 3-rätters middag för våra båda regioner på hotellets restauranger. God mat i goda vänners lag…

Och vilket fantastiskt gäng. Så otroligt olika, men ändå så låter vi alla vara exakt som de är skapta utan att vilja förändra någon.

Ledare utan titlar, där alla är lika viktiga. 

Ensamma är vi starka men tillsammans är vi oövervinnliga.

Tyvärr så måste ena halvan av oss förlora nästa veckan då en Ferrari-Vinnare ska koras.

Med tanke på att Fredriks mage kommer vara full med bilar så kanske Syd inte kommer orka springa lika snabbt denna tävligen.

Tävlingen är igång och vi låter bästa lag vinna samtidigt som vi önskar våra kunder, konkurrenter, kollegor och alla andra en fantastisk helg.

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office

https://www.timooffice.se/app/uploads/2018/09/06e0e5c2-0e8e-4b77-becc-d2b398af7229.jpeg

53. TIMO OFFICE STARTAR NYTT BOLAG DÄR FRAMTIDEN ÄR ORANGE!

När blir säkerheten ett problem?

När olyckan är framme och man måste bli handlingskraftig och tänka snabbt. 

I de lägena vill man inte ha tagit fel beslut,  när man några veckor tidigare tackade nej till ett förslag om säkerheten på just ens egna arbetsplats.

Mina damer och herrar, TIMO Office har utökat sin säkerhet på arbetsmarknaden med ännu ett bolag.

Denna gången är Fredrik VD och tillsammans med Gustav har de tagit in ännu en stjärna, Carl-Hampus Olsson som är bolagschef.

 

Vi vet vilka Fredrik och Gustav är, men vem är Carl-Hampus?

Jag är en driven kille från Åhus som älskar att möta människor. På fritiden är det familjen och träningen som prioriteras. 

Jag bor i Stockholm med min sambo Sofia. 

Bollsporter, såsom padel, squash och golf är mina favoriter och det har vi också anammat i hälsoprojektet ”HappyHarmoni”.

Varför valde du Fredrik & Gustav som samarbetspartner?

Jag kände direkt att vi hade samma synsätt på hur ett bolag ska byggas. Personalen är utan tvekan det viktigaste och vi har väldigt roligt ihop. 

Det kändes bara så rätt redan från början.

Beskriv dig själv med tre ord och om du var en produkt i HappyAid sortimentet, vilken och varför?

Omtänksam, effektiv och väldigt social.

Jag hade varit ”Quick Adhesive” Plåstret som underlättar vardagen för 1000-tals företag varje dag runtom i Sverige. Det är det jag försöker göra för mina kollegor; göra vårt arbete lättare och roligare.

Välj ett kort respektive långsiktligt mål med HappyAid?

Teamet jobbar just nu med att lägga en stabil grund för framtiden. Inom fem år finns HappyAid i hela Sverige med minst 25 medarbetare.

Fredrik fortsätter att Visionen med HappyAid är att skapa branschens attraktivaste samarbetspartner inom;

FÖRSTA HJÄLPEN & SÄKERHET.

Detta kommer vi att lyckas med genom att jobba stenhårt efter våra värderingar; 

Ansvar-Engagemang-Glädje-Utveckling.

Vår uppgift är att att ta ANSVAR gentemot våra kunder. 

Vi ska hjälpa dem att ha rätt produkt, på rätt plats om det skulle inträffa en olycka.

Vi har också ett ansvar att utbilda våra kunder på hur och när man ska använda våra produkter. 

Allt för att nå snabbast och bäst effekt på respektive hjälpmedel.

Det är vår skyldighet att ge varje kund, oavsett storlek 100% kunskap och information om produkterna och den bästa tänkbara service.

Varför valde Ni orange som företagsfärg?

Den är vald med omsorg eftersom den syns ute på arbetsplatsen om olyckan skulle vara framme.

Om man vill bli säljare hos just Er, vad kan Ni erbjuda som arbetsgivare?

Vi vill skapa en stabil och trygg arbetsplats där glädjen är oerhört viktig. Här är en utvecklande miljö där alla ska våga och vilja utmana sig själva. Allt för att skapa branschens mest attraktiva arbetsplats.

Fredrik säger med stolthet och glädje i rösten att de har summerat bolagets första månad (augusti). -Vi är redan sex anställda och överträffade budgeten med 33,5%. 

Någon kallade det ”succé” medan någon annan sa ”kanonstart”. 

Vd:n ler och fortsätter ödmjukt med orden;

-Detta är bara är början på något spännande, utmanande och fantastiskt roligt.

Det är också viktigt att komma ihåg att det är genom ett hårt arbete och en ödmjuk inställning som ger oss det resultatet vi önskar.

Petter Stordalens får avsluta med både sin egen sanning, men också vår;

”Succé är ingenting du har, succé är något du har haft och kan få igen”

Och kom ihåg att framtiden är ORANGE!

Och med dem orden vill vi önska HappyAid en fantastisk framtid där vi tillsammans med våra kunder kommer att se till framtiden blir säker och orange.

Med TIMO Office tankar och mina ord önskar vi Er alla en härlig helg!

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office

https://www.timooffice.se/app/uploads/2018/09/f3dd11f8-ae34-4ae4-b16d-0d1c7cd6fa01.jpeg

52. GULD-TIMOSAR!

Det häftiga med framgång är att den kan visa sig i olika skepnader och vid olika tidpunkter. 

I början av vår karriär så kunde vi nöja oss med att bara ta oss igenom våra dagar och göra jobbet. Vi kom hem och var nöjda med det vi hade gjort och lärt oss.

Som företag ville vi först och främst fokusera på människorna. De är dem som bidrar till alla våra fantastiska produkter och de är dem som träffar det viktigaste vi har, våra kunder.

Det är så lätt att börja med utsidan på ett hus och valet av tak. Men om inte grunden är gjord på rätt sätt då kommer inte huset att stå kvar efter några år.

TANKAR->HANDLING->MÅL

Människorna är väldigt viktiga på TIMO Office. Därför väljer vi med omsorg att få växa med dem som vi kan se en framtid med. De som inte blåser iväg när första stormen kommer utan som tar sig igenom orkaner med rötterna djupt nere i jorden.

Rötterna växer…

Efter några månader så ställde vi högre krav på oss själva och höjde våra målsättningar. Vi började också ställa krav på vår omgivning vilket sker när man engagerar sig och ger 100% av sin kapacitet.

När vi sedan siktar ännu högre och inte nöjer oss innan vi har tänjt på vår comfortzon, det är då det exeptionella händer. Sen kan vi se tillbaka på vår ”rädsla” som vi hade, och se att den har förvandlats till erfarenhet.

Vi satte mål för augusti som vi tidigare aldrig har gjort.

Familjen har utökats och vi har människor som har alla förutsättningar att lyckas med allt de tar sig för.

Det vi en gång drömde om har nu blivit verklighet.

HUR FANTASTISKT ÄR INTE DET?

GULD-TIMOSAR

Tack till Er alla underbara kollegor som gav ALLT under hela augusti månad.

Ni är FANTASTISKA och allt engagemang visar hur starka vi är som företag. Gruppdynamiken och känslan i vårt företag visar att inga mål är för höga att nå så länge vi har roligt tillsammans.

Som en kollega skrev; Grattis till alla fantastiska prestationer. Jag är sjukt imponerad av Er alla, att de hade en sån grym säljkår med säljare av denna kaliber och så många underbara personligheter. Det hade jag inte ens vågat drömma om när jag sökte mig hit. Jag är oerhört tacksam och glad att jag har fått möjligheten att jobba med Er, det känns verkligen som om jag har hittat ”hem”.

Var och en av Er har bidragit till att vi lyckades och vi kommer att nå ännu högre mål och slå nya rekord, när vi hjälper varandra.

Tillsammans har vi lyckats och vi blev firade till en början med blomsterbuketter och choklad, hem till dörren!

Starten har gått och nu tänjer vi ännu lite till på gränser och skapar målmedvetenhet och harmoni tillsammans.

Vi är TIMO, TIMO Office starka,och starkast ska vi bli!

Med TIMO Office tankar och mina ord önskar vi Er alla en underbar helg!

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office