Bloggen
https://www.timooffice.se/app/uploads/2018/06/team-spirit-207319_1920.jpg

45. FRAMGÅNGSFAKTORER!

Alla pratar sol och ledighet just nu.
Våra kunder och vi själva längtar efter att få ladda om för att sedan vända blad och påbörja ett nytt kapitel.

Finns det någon som inte älskar att få sova länge för att sedan gå ut barfota och bara känna friheten att få göra det man önskar?


Att få lov att att bada i nuet och skapa dagar som man själv önskar härskar över.
Men innan vi tar semester ska vi bara…

Planera hur vi ska börja hösten på bästa sätt.
På TIMO Office har det blivit en tradition att vi börjar konferensen efter den långa ledigheten med tre sköna dagar i Ystad Saltsjöbad.

Denna konferensen är toppad med det bästa av två Världar, vi matas med inspiration samtidigt som alla får en chans att lära känna varandra på djupet.
Tiden finns till allt och inom säljyrket så vet vi hur lyxigt det är när vi får en chans att sitta ner med våra kollegor och bara njuta av stunden.

Ystad har blivit en framgångspil hos oss vilket leder oss in på vad som gör ett företag lyckat?

Ett företags framgångsfaktorer beror på många olika saker men det finns framförallt de tre som vi jobbar efter och tror på;

1.”VARUMÄRKE”
Vårt varumärke är så starkt och vi tror så mycket på varje produkt vi lanserar till den grad att den blir som ett litet frö. Det ska växa till en stor och stark planta. Vi skapar tid åt våra kunder och tid är pengar.

Vi har planerat, inplementerat och sen lanserat, en process som tar tid.

En kund ser bara hur en ny vara eller produkt hamnar i rampljuset för att säljas. Det som händer när lamporna släcks är minst lika viktigt som när strålkastaren är på.

Det ligger så mycket tid och engagemang bakom en produkt-lansering!

Vi tror på våra produkter och utgår ifrån alla våra sinnen så att vårt hjärta är med hela vägen.
Det gör att framgången inte låter sig väntas, utan den finns med och håller oss i handen längs hela resan.

2. ”VÅRA MEDARBETARE”

Vi anställer bara personer som tror på sig själva och som passar in i vårt sätt att tänka och leda TIMO Office.

De måste brinna för samma värden som vi själva har annars är det svårt att coacha dem och samtidigt växa som bolag.

Vi uppmuntrar till att ha roligt tillsammans och det är högt i tak. Vi litar alltid på dem och tillämpar ”frihet under ansvar” principen.

Det innebär att våra medarbetare förstår att jobbet måste göras innan friheten tas ut från kontot.
Allt det jobbet som du lägger ner hos oss ger dig frihet i form av pengar, gemenskap och utveckling. Vi vill att alla ska lyckas hos oss och få samma möjlighet till det.

Vår uppgift är att hitta dessa personligheterna och uppmuntra och möjliggöra glädje i deras arbete. Detta gör att våra anställda mår bättre och får mer lust till kreativitet. Med det växer också lojaliteten och man får behålla dem samtidigt som organisationen växer.

3. ”VÅRA KUNDER”

Våra kunder är viktiga på TIMO Office.
Vi jobbar så nära dem och det samarbetet är ett kretslopp av inspiration, teamwork och skaparlust.

Många av våra produkter har skapats först i våra kunders idébank för att sedan bollas över till våra säljare.
Därefter börjar bearbetningen från start till mål och i många fall blir det en färdig produkt ute i våra kunders produktiva Värld.

S-Note

Vårt mål är också att vi ska bidra med ett härligt möte fyllt med energi, tips och idéer så att kundmötet blir levande.
All den kunskap som våra säljare äger ska delas ut så att våra kunder får ut mer än bara en produktkännedom.

Våra kunder delar med sig av sina tankar, idéer och all den expertis som de har lagrat genom åren.
förstår ju själva vilket dreamteam vi blir, säljare och kunder!

Vi är lyckligt lottade som får träffa alla Er därute och bidra med vårt sortiment och dela vår kunskap.

Er framgång är vår framgång!

Med TIMO Office tankar och mina ord vill jag önska Er en härlig vecka och till alla Er som redan har tjuvstartat önskar vi en skön semester!

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office

https://www.timooffice.se/app/uploads/2017/11/harmoni-img1.jpg

44. VÅR HARMONI UTMANING LEDER OSS TILL SYDAFRIKA!

VILKEN HÄRLIG UTMANING

Då var det dags att göra något mer, det där lilla extra och det handlar INTE om TIMO Office produkter. Vi har en Harmoni utmaning tillsammans med ”Star For Life”, vår skola i Sydafrika som vi samarbetar med.

För varje steg mot 10 000 så kommer TIMO Office att skänka 25 kr varje gång vi lyckas. Och vårt mål är att samla ihop så mycket pengar det bara går.

Vill man inte gå så kan man träna något annat träningspass på minst 45 min eller mer och då räknas det som 5000 steg.

För att Ni ska förstå vårt engagemang ska vi göra en liten tillbakablick, rättare sagt till maj 2014. Det är nästan exakt 4 år sedan.

Star for life ligger oss varmt om hjärtat och resan dit 2014 gjorde att vi alla fick en helt annan inblick och förståelse för vad som egentligen pågick, under tiden vår egen historia i huvudet utspelade sig.

Det är så lätt att få för sig att dessa barnen behöver bli satta i säkerhet och bli omhändertagna. Verkligheten fick oss alla att vakna upp och inse att dessa barnen inte behöver bli räddade, de behöver hjälp så att de kan slutföra sina studier för att bli läkare, sjuksköterskor, snickare och ingenjörer och en massa andra yrken. De verkade lyckliga och glädjen verkade komma långt nerifrån fötterna och sprida sig långt utanför dem själva.

Det var inte det där påklistrade leendet, detta var äkta!  Denna skolan är så mycket mer än en skola!

Skolan står för att barnen ska förverkliga sina drömmar genom att ha kunskap och veta hur man skyddar sig mot hiv. Barnen lär sig att bestämma över sina egna liv och att ta rätt beslut i rätt riktning.

De har en dröm, en vision om framtiden som är starkare än alla odds som säger att det inte kommer gå.

De besitter det värdefullaste en människa kan äga. De har en stolthet som får den starkaste att se svag ut och en värme som smälte den tjockaste isen till rinnande vatten på nolltid. De bjöd in oss till underbara stunder som gjorde att vi fick känna glädje, sång och dans inifrån och ut. Detta var inget konstlat. Ren kärlek som vi kunde ta med oss hem, nära våra hjärtan för resten av våra liv.

Vi lärde oss så  mycket som gjorde att vårt bagage var så mycket tyngre på hemresan och det berodde inte på shopping. Minnen väger mer än kläder och saker.
Det bästa var att resan hade gett oss en starkare tro på oss själva och vår egna förmåga att lyckas med saker fast de verkar omöjliga att göra från början.

Så nu ska vi ska vi tillsammans hjälpas åt att utöka vårt sociala  engagemang för de som är i starkt behov av hjälp, samtidigt som vi skapar välbefinnande och Harmoni för oss själva.

All träning är bra både för själ och kropp. Vi förebygger sjukdomar samtidigt som vi bygger oss starkare genom att vara i samklang med oss själva.
På så vis bidrar vi till en sundare och mer harmonisk Värld för oss själva och för andra som vi möter!

 


Rikedom kommer aldrig få en prislapp. Det är därför som alla människor har samma möjligheter att bli lyckliga.
De rikaste kan vara de allra fattigaste medan de fattiga kan vara otroligt rika.

Däremot så behöver skolan pengar så att de kan driva sina verksamhet på samma sätt som de har gjort tidigare och därför ska vi nu göra allt vi kan för att hjälpa till.

Med TIMO Office tankar och mina ord önskar vi Er en skön helg!
Gå gärna in på Star for life´s hemsida och bidra med det som du eller ditt företag kan hjälpa till med.

https://starforlife.org/?lang=sv

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office

https://www.timooffice.se/app/uploads/2017/11/bygg.jpg

43. JESUS VÅGADE VÄGRA JANTE!

 

VI hade en säljare en gång i tiden som ifrågasatte försäljning. Han kom från en kristen familj och han upplevde ibland att han kände att han använde retoriken i” säljyrket” på ett felaktigt sätt. Att övertyga någon till att köpa ”något” kändes inte riktigt rätt.

Det blev en lång diskussion som gjorde att många frågor dök upp och vi letade tillsammans efter svaren, två kollegor emellan.

– Fast jag är säljare hela dagarna, först på jobbet och sen när jag kommer hem, menade jag.

-Hur tänker du då?

-Ex Vid middagen så vill man att barnen ska äta lite grönt, då förklarar man varför det är så viktigt att kroppen får alla de näringsämnena den behöver. Med en tonåring så säljer du dygnet runt och förhandlar som om det vore ett riktigt möte med en främling när de sätter den sidan till, där gäller det att man är en riktigt bra säljare om man vill att ens barn ska äta frukost med en dagen efter.

Vi är alla säljare på ett eller annat sätt, Jesus var en fantastisk säljare menade jag på.

-Hur menar du?

-Han pratade om sig själv och sålde in allt det han stod för och människorna gav upp allt och följde honom. Det är säljegenskaper. Alla stora ledare är de bästa säljarna. Inte för att de kan kränga produkter utan för att de är närvarande i mötet och människor lyssnar på dem.

Så man använder sig av samma teknik inom försäljning. Om vi besöker våra kunder och säljer produkter till dem så att de kan spara tid och även växa som bolag.

Att informera en kund om produkten och sen förebygga att de ska snava och istället gå i mål som VINNARE, det är vårt jobb som SÄLJARE!

HUR GÖR MAN DÅ DET, ÄR DET LÄTTARE SAGT ÄN GJORT?

Försäljning är som med allt annat som du gör i livet och vill övervinna. Genom vetskap, envishet och träning. Ju mer du tränar desto bättre blir du. Vi förespråkar fysisk idrott  för att man ska må så bra som möjligt. I vårt coachprogram så utövar vi även mental träning under hela programmet.

Vi kan inte ha ett bättre utgångsläge än säljare som tar hand om sig själva. I en sund kropp bor det en sund själ.

Vi lever i en stressad Värld och där någonstans ska vi möta våra kunder och ge dem mer än produktkännedom. Framtidens säljare går utanför de ”gamla” ramarna och skapar nya stigar. Nertrampad mark är enklare att gå på men någon annan har ju redan hunnit före dig dit. Skatten finner du där dina skor fortsätter trampa över grenarna, genom stenrös och längre in i den mörka skogen. Allt för att hitta det du söker!

VEM HAR SAGT ATT FÖRSÄLJNING ÄR SVÅRT?

Du måste kunna allt om din bransch, dina produkter samt dina kunder.

Hur jobbar de? Vilka produkter använder de idag? Hur gör de för att förbättra sin arbetsmiljö?

Är det en sådan arbetsplats som alltid har gjort likadant och har svårt för förändringar, hur skulle vi kunna hjälpa dem så att de får en ännu bättre arbetsplats där alla kan tjäna mer och må bättre?

Försäljning är inte svårt så länge du är nyfiken och intresserad av din kund. Titta under varje sten som hen har på sitt kontor.

Varför gör Ni så? Hur länge har Ni jobbat på det sättet? Hur gör Ni för att vara bättre än Era konkurrenter. Våga ställa de obekväma frågorna som ingen annan vågar.

Varför väljer du honom som leverantör när jag kan göra det så mycket bättre?

VÅGA VÄGRA JANTE!

Ge kunden dina bästa tips så att hen blir lika framgångsrik som du är, delad glädje är dubbel glädje.

Över en glass kan det komma många idéer…

Framgång handlar inte om hur mycket pengar din kund eller du tjänar. Allt mellan din kund och dig går ut på att lära sig något som kommer ge en massa nya idéer. Först då kommer alla inblandade att bli rika på nya lösningar som leder till framgång och pengar.

”Att sälja” handlar om att ALLTID ha strålkastaren på kundens behov och att tillgodose det behovet från alla vinklar. Involvera dig och gör dig delaktig så att kunden ser dig som en viktig pusselbit om så bara genom att du är där och bidrar med härlig positiv energi.

Var den förändringen som kunden behöver för att lyckas fullt ut och se att allt kan ske med rätt FOKUS, rätt VILJA och rätt ENGAGEMANG!

Med TIMO Office tankar och mina ord önskar vi Er en solig helg!

 

Alexandra Engvall

Inspiratör och säljcoach på TIMO Office